Friday, February 18, 2011

am i different from YOU? is it bad? なにがふつうなの??あなたとあたしは違う。じゃ私がおかしい??

YOU call ME crazy just because i am different from you??

how can u say your normal n im not..
how could u say that your right and im wrong...

how could u say that your good and im bad...

we always have to be careful when we open our mouth..

we have our own way of thinking,,,,,

the thing we think is understandable may not understandable to some people...


we tend to put everything in a box,,,,
we want to classify and categorize things and people...
we like to distinguish this and that,then
it will make your identity strong...

but there s a fine line between being confident about being myself (having strong identity) and discriminating people,,,

that would cause,,,
bullying,,,
crimes,,,,
and war...

what are you sacred about!!!

this is very deep topic but we cant live together in peace without thinking about this!

be open!!!!
and
respect each other..

なにが普通でなにがおかしいのか。。。
だれがまともでだれがきちがいなのか。。。

その分別ってだれがきめたの??
多数決??

人はみんな自分の頭の中で考えてる範囲で物事を話すので、、ほんとに他人と話すときは気をつけないといけないね。。
同じ国民同士だとそんなに気づくこともないかもしれないけど、、
とくにいろんな人が混ざってる国ではとくに。
そうでなくても、人はひとりひとり違うということを忘れてはいけない。。。

そう思う。。

人間はみんな違って、、それが区別でいいんだけど、、差別とは違う。。
でも、それを履き違えちゃう人が多いかな。。

みんな自分を見失うのがこわいからね。

marsha here is talking about especially
people committing suicide from being bullied by sexuality...

thats very sad...
floetryからソロで転向したmarsha ambrosius の曲です。・

性に関するいじめで自殺した友達をもとに書いた歌でそうです。

2 comments:

  1. 曲とかメロうんぬん、届けようとしていて、伝わるいい曲とPVだね。日本のミュージシャン達がこんなふうに伝えていけたら日本もまた前進するかな~と思うよ!

    ReplyDelete
  2. @coco!

    うん!なかなかシビアなPV ですよね。。。
    けど、日本のミュージシャンもいいビデオいっぱいあると思うy!!!
    PV にはストーリーになってるやつ、、、メッセージをもろに伝えてるやつ。見た目におもしろいエンターテインメント系!に分かれるけど、なんでもありと私は思う。
    でも、これはちょっと私もよく考えるトピックなだけに、、考えさせられましたね。。

    ReplyDelete